wtorek, 24 kwietnia 2012

#127. Reading is cool! ;)

Hej!
I znów będę się kajać. Zupełnie nie mam czasu. Mam kilka referatów do napisania i częściej bywam w bibliotece niż w domu. :p
Ale żeby pozostać w bibliotecznym temacie, a także w związku z Światowym Dniem Książki, który jest dzisiaj (no, posta pisałam wczoraj :p)... Poczułam się otagowana przez Viollet, która oficjalnie zaprosiła mnie do zabawy w komentarzach, więc... Zapraszam na Tag! ;)


O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Ojej, ja uwielbiam czytać o każdej porze. Do śniadania, żeby się obudzić. Do obiadu, gdy jem go samotnie. Do kolacji, żeby było milej. I do podusi, bo nie potrafię zasnąć bez przeczytanego rozdziału. :p A. I potrafię zasnąć nad ranem. Tylko dlatego, że "jeszcze jeden rozdział...". :D

Gdzie czytasz?
Wszędzie, naprawdę. Przy stole, na moim minibalkonie - tyłek mam w domu, a nogi na słońcu. :p Na kanapie z nogami w powietrzu. Na dworze, gdy jest ciepło i akurat jakiś pyłek mi szkodzący nie wisi w powietrzu. :p 

W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Leżąc na brzuchu, półleżąc pod kocem i... Z nogami w górze. Uwielbiam. :D

Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Wczoraj przeczytałam godną pochwalenia ilość stron. 400. Był to kryminał. :p Lubię opowieści z dreszczykiem, także takie, które pobudzają do myślenia. Lubię też książki historyczne nt. średniowiecza. Uwielbiam średniowiecze. "Mroki średniowiecza" - polecam. Jak ktoś lubi stosy, inkwizycję, czarownice i tortury... No dobra. Świr. :D

Jaką książkę ostatnio kupiłaś / dostałaś?
W zeszłym tygodniu porwałam za friko chyba 5 kilo "Zapisków historycznych". :D Poza tym - "Psychologia dla bystrzaków" i dla A. - "Żelazny Jan". :)

Co czytałaś ostatnio?
Wczoraj skończyłam kryminał H. Cobena, "W głębi lasu". A dzisiaj tematycznie - "Mazurzy - społeczność pogranicza", "Warmiacy i Mazurzy w dokumentach PRL" i dwie inne, których tytuły wyleciały mi z głowy. Czytam bardzo szybko, w dodatku zapamiętuję. Przydatna umiejętność. :)

Co czytasz obecnie?
Zawsze czytam kilka książek naraz. :p A więc teraz na półce "czytam" leżą: "Gdyby... całkiem inna historia świata", "Kazimierz Wielki", "Seksualność w średniowieczu", "Zaklęci" G. Mastertona i podręczniki. :D

Używasz zakładek, czy zaginasz ośle rogi? Jeśli używasz zakładek, to jakie one są?
Niszczeniu książek mówimy nie! Używam zakładek - biletów PKP, MZK, opakowań po gumach do żucia, kartek z inf. o filmach z kina, pocztówek... Wszystkiego. :D

E-book czy audiobook?
Stawiam na papier. Książki papierowe mają swój charakterystyczny zapach, szczególnie te stare.  A jeśli już, to e-book.

Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Ojej, dużo tego było. Gdy byłam mała uwielbiałam książki o kosmosie. :) A poza tym... "Harry Potter i...", seria o Ani Shirley. I pamiętam, że była też taka seria o trzech młodych "pseudodetektywach". Ale tytułu za nic sobie nie przypomnę. :p

Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Nie mam takiej postaci. Naprawdę. Można je w ogóle cenić? Przecież to fikcja literacka. Ale mózgiem Hermiony Granger nie pogardziłabym. ;))

Tag już krąży od dawna, więc wybaczcie, ale nie taguję. :)

Pozdrawiam serdecznie,




7 komentarzy:

  1. Uwielbiam Grahama Mastertona. Zdradż o czym są "Zaklęci"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak w skrócie - mężczyzna znajduje w lesie zapuszczony dom i stwierdza, że chce z niego zrobić pensjonat. Ten dom jest trochę nawiedzony. No i różne ciekawe rzeczy się dzieją. :)

      Usuń
    2. O to coś dla mnie uwielbiam tego autora głownie za sprawą "Demonów Normandi".:)

      Usuń
  2. A ja tam w dzieciństwie uwielbiałam Jana Brzechwę "Baśń o korsarzu Palemonie" , "Stalowym Jeżu" , "Pchle szachrajce" , "Lisie Witalisie" czy "Akademia Pana Kleksa" to mistrzostwo świata.. ;-))))) - to będzie obowiązkowa lektura dla moich dzieci gdy je kiedyś będę miała....
    Potem był Juliusz Vern, seria Szklarskiego o Tomku Wilmowskim (to podkradane bratu),oczywiście Harry.. A teraz wszystko co wpadnie mi w ręce. Bardzo lubię Kurta Vonneguta..

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha, moje dzieciństwo opierało się na tych samych dwóch seriach książek! :)
    Prosz, ja do teraz kocham HP :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam książki :)
    "Niszczeniu książek mówimy nie!" Dokładnie ! Nawet zwykły papierek sie nada na zakładke ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też bym chciała mózg Hermiony:D i jej magiczną torebeczkę, w której wszystko się mieści:P

    OdpowiedzUsuń

Tu Natalia :)
Każdy komentarz, który tutaj umieszczacie, jest przeze mnie czytany. Jeśli zadacie pytanie - odpowiem na nie pod postem, na którym nawiązaliście rozmowę. Bardzo proszę jednak, żeby nie umieszczać tutaj wpisów w stylu "zapraszam do mnie". Takie komentarze będą usuwane. Nie wpływają one na to, że do Was zajrzę. Podglądam moich obserwatorów, a jeśli zainteresują mnie ich wpisy, to odwzajemniam obserwację.
Pozdrawiam serdecznie. :)